Eén van de grootste succesfactoren van een (Retail) organisatie is en blijft personeel. Ook in deze uitzonderlijke tijden. Ook nu bestaat er geen vanzelfsprekendheid dat mensen naar jouw organisatie of winkel komen. Een blijk van waardering is dan op zijn minst gepast en makkelijk gemaakt. In deze tijd is het zaak dat iedereen alle ‘hens […]
Caitlyn Terradinsdag 28 januari 2020 Het is geen geheim: personeel speelt een zeer belangrijke rol als het aankomt op de ervaring in een winkel. Uit onderzoek van ABN Amro blijkt zelfs dat de belangrijkste reden voor een bezoek aan een fysieke winkel het personeel is. Wetende dat de mensen in de winkel zo […]
“Kan ik u misschien helpen, of kijkt u even rond?” Deze zin komt je vast bekend voor. Of we nu een kledingzaak, een schoenenwinkel of een beddenspeciaalzaak binnen stappen, dit is een vaste uitspraak voor veel medewerkers. Wellicht met de juiste intentie, maar die voelt de klant niet. En dan doel ik vooral op het […]
Deze uitspraak heb je vast eerder om je oren gekregen. Hard werken, weinig tijd en voor zessen nog iets urgents moeten halen bij de plaatselijke drogist. Vervolgens hard afgestraft worden door een verkoopmedewerker die 4 minuten voor tijd als politieagent bij de deur klanten attendeert op de nadere sluiting…. Achter deze uitspraak sluimert enige vorm […]
De meeste bedrijven of organisaties gaan er vanuit de beste en meest optimale serviceniveau aan klanten of gasten te verlenen die er maar bestaat. Prachtige CRM-systemen die zelfs de meest loyale klanten berichten bij een bijzondere gelegenheid, kleding kosteloos vermaken of afleveren, de beste koffie of zelfs een drankje aanbieden en ga zo maar door…. […]
We leven in een wereld vol actie, prikkels, emotie en drukte. Een belevingseconomie zoals dat heet, daar kunnen we niet meer omheen en is er altijd. Overal waar we komen of welke reclame we ook zien, alles valt of staat met de beleving en het gevoel die je ervaart, de ‘experience’. Geen nep of over-the-top […]
Een bekend fenomeen in de retailbranche, alles is altijd prachtig en fantastisch in de ogen van een verkoopmedewerker. Ik noem deze mensen trouwens liever ‘stylist’ of ‘adviseur’ dan een ‘verkoper’ omdat deze rol veel beter aansluit op de functie die je vandaag de dag bekleedt voor mensen. Verkopen is niet meer, die autoriteit die een […]