Retail & Mindset | Leadership & Management | Hospitality | Onboarding

"Always deliver more than expected"

Onboarding | Hospitality | Retail & Mindset | Management & Leadership Training

De sleutel tot een succesvolle onderneming
De sleutel tot een succesvolle onderneming is de klantbeleving en hoe je medewerkers in staat stelt om daarin het onderscheid te maken. Daarbij is soms e-commerce belangrijk, maar om echt het verschil te maken geven vooral menselijke empathie, bewustwording, actuele kennis, relevantie en flexibiliteit de doorslag.
Klanten/gasten zijn loyaal aan mensen, niet aan producten. Hoe maakt uw personeel hierin het verschil? Ook de medewerkers ervaring wordt hierin vaak vergeten. Terwijl het juist de verbinding is tussen de klantervaring (customer experience) en medewerkers ervaring (employee experience) dat het grote verschil maakt. Met de juiste tools en inzichten zijn uw medewerkers in staat om een ervaring onvergetelijk te creëren. Uw personeel wordt uitgedaagd om de huidige kennis te gebruiken en te verbreden, de huidige comfortzone te benoemen en soms net daarbuiten te kunnen stappen (zelfreflectie en bewustwording), het motivatieniveau te verhogen, inspireren en praktisch te kunnen schakelen en handelen.

Opvallend goede hospitality en serviceverlening: een persoonlijk en écht gesprek met uw klanten
Hoe vaak bent u al verrast als gast of klant? Een fantastische service, een persoonlijk écht gesprek en meegenomen worden in de passie van de verkoper, waarbij ook nog eens interessante kennis wordt gedeeld. Onhaalbaar? Zeker niet. Een duidelijke identiteit met een sterke en consistente focus op assortiment en doelgroep. Persoonlijke aandacht voor élke klant, de juiste serviceverlening, communicatie en een (hoge) dosis productkennis is waar de grote winst wordt behaald, zowel intern en extern. Door social media blijft niets meer geheim, mooi, want zo worden positieve ervaringen supersnel de wereld in geblazen en wordt u als bedrijf in positief daglicht gezet.

Persoonlijke contact en geen push-gedrag 
Hoe je op een juiste manier contact maakt, dit is verreweg het belangrijkste en meest onderschatte trainingsonderdeel voor het juist aanspreken van een klant. Als dit onnatuurlijk of ongemakkelijk gaat, dan is de kans groot dat er geen connectie en daardoor geen verkoop plaatsvindt. Producten geforceerd, met alle mogelijke ‘features and benefits’ aan de man proberen te krijgen is voorgoed verleden tijd. Het gevoel krijgen om gedwongen aankopen te doen, niet gehoord worden of geen normaal gesprek kunnen voeren met de verkoper zijn associaties om de stap naar online te verkleinen. Hier zit de winstpakker voor uw als ondernemer. We assisteren de klant met hun aankopen, aansluitend op de specifieke behoefte die door voldoende informatie, overgebracht door uw personeel, de gemaakte keuze logisch en praktisch kunnen onderbouwen.

Training Retail zorgt voor inhoudelijke, relevante en persoonlijke serviceverlening
Na onze trainingen wordt er service verleend waar uw klanten blij van worden, échte oprechte aandacht wordt vanzelfsprekend en uw personeel wordt voorzien van kennis over uw merk en/of producten. Het zelfvertrouwen van uw personeel neemt tevens aanzienlijk toe. Door zelfvertrouwen ontstaat er meer plezier op de werkvloer, door aandacht en oprechtheid wordt het gevoel van betrokkenheid groter, wat zich onherroepelijk reflecteert op elke klant. Dit geeft uw klanten een uiterst aangenaam gevoel en zal zich sneller willen binden aan uw organisatie. 

Training Retail: “Always deliver more than expected”. Ook voor u!

 


Humor, zelfspot en een hoge dosis kennis van mens, product en bedrijf

Wij zijn als geen ander in staat theorie te vertalen naar praktische, effectieve leermiddelen die gelijk positief effect hebben zowel voor de deelnemer als voor de klant of gast. Wij maken deelnemers bewust van eigen gedrag en vooral de impact hiervan op de ander. De bedrijfscultuur wordt gekoppeld aan elke vorm van communicatie ter versterking en positiviteit van de ervaring van zowel de medewerker al elke klant of gast. De trainers gebruiken humor, zelfspot en een hoge dosis kennis van mens, product en bedrijf, ter bevordering van ieder zijn motivatie, ontwikkeling en enthousiasme. Betrokken werknemers zijn essentieel voor het succes van elke onderneming!

De kracht van Training Retail

  • Directe return on investment (omzet alsmede medewerkerstevredenheid)
  • Ervaren trainers met jarenlange retail- en hospitality ervaring
  • Trainingen met humor; lachen is leren
  • Gebalanceerde combinatie van effectieve, motiverende en interactieve trainingen
  • Trainingen op maat gemaakt met daarin uw kernwaarden en bedrijfscultuur verweven
  • Focus op kwantitatieve en kwalitatieve doelstellingen van uw bedrijf
  • Authenticiteit, oprechtheid, positieve confrontatie, juist taalgebruik, relevant en actueel

Onze jarenlange retailervaring gecombineerd met de interactieve en effectieve trainingen van zeer ervaren trainers hebben de bedrijfsprestaties van onze klanten met blijvend succes verbeterd.

Bel of mail ons, leuk u te ontmoeten!

Training Retail
T.a.v. Judith Berger - van Tol
+31 6 15 138 999

[email protected]



Referenties van onze klanten

wat anderen over ons zeggen


Onboarding, Retail & Sales training en Leadership & Management Training 1,5 jaar intern trainingstraject. "De trainingen zijn hoofdzakelijk gericht op communicatie en mindset. Hierbij gebruikt Training Retail de customer journey als ‘paraplu’. Naast de theorie is er tijdens de training veel aandacht besteed aan rollenspellen, om het geleerde in de praktijk te brengen/oefenen ter borging van de getrainde vaardigheden”. Wederom hele waardevolle feedback! Many thanks Judith :)

Retail L&D Manager - Ace & Tate


As part of the Marc Cain Academy trainer network, Judith Berger takes care of facilitate efficient trainings in the greater Benelux area. Judith is an accomplished speaker and an intelligent woman. I appreciate her sense of humour which is necessary to get everyone on the same page. Judith is motivational and skilled with the interactional factor which makes the participants willing to get educated and inspired in once. Admirable.

Academy Manager - Marc Cain GMBH


“Judith is a people person and has a great level of charm that has served her well as a trainer. She excelled at networking and researching the practical sides of training & development, using that information to implement well prepared workshops. She has a good understanding of (fashion) styling, technology, and processes which always contributed to our T&D department”.

Franchise Manager - Scotch & Soda


Ik wil je nog even laten weten dat ik het heel prettig vond om met je te werken en we ook heel erg tevreden zijn over de manier waarop jij ons team training hebt gegeven. Dat deed je heel erg goed. Wij komen zeker bij je terug als we de trainingen weer extern gaan uitzetten. Zonder twijfel!

Founder & CEO - Fabienne Chapot


De samenwerking heb ik als heel positief ervaren. Goed ingeleefd in het merk en flexibel omgegaan met de behoefte van de klant. De topics zijn goed aan de orde gekomen in de trainingen middels diverse oefeningen. Er zijn nuttige tools aangedragen om het geleerde in de praktijk toe te passen.

Retail Director - Fabienne Chapot


Judith heeft ons een op maat gemaakt trainingsprogramma aangeboden waarbij we eerst hebben gekeken naar het DNA van ons merk en vervolgens een methode ontwikkeld hoe we dit kunnen overbrengen op onze retailers. Vanaf het begin heeft Judith zich meer dan 100% ingezet om het beste resultaat te halen uit de bijeenkomsten. Ze heeft een enorm empathisch vermogen en dat gecombineerd met haar gevoel voor humor en kennis van zaken, maakt dat ze binnen no-time het vertrouwen van de deelnemers heeft gewonnen. Met dit alles motiveert en inspireert zij de deelnemers d.m.v. nuttige eye-openers en praktische handvatten.

Brand Manager - Anita


Retail & Sales training FW'18/SS '19 Met F. gaat het in het weekend bijzonder goed. Zijn rol als “derde” verkoper bevalt hem en ons erg goed. Afgelopen weekenden heeft hij constant de hoogste bonnen en hoogste omzet. Dit terwijl hij veel minder klanten helpt. Wat betreft wij als MT en onze collega merk ik dat wij een goede mix geworden zijn van hoe wij waren vóór de training en dat nu gecombineerd met de boeiende en effectieve kennis uit jouw Retail & Sales trainingen. Soms vallen wij alle 3 nog iets te veel terug op “de oude manier” maar omdat wij elkaar daarin ondersteunen en feedback blijven geven valt het mee en houden we het goed vast en is inmiddels onze tweede natuur geworden! Wij hebben zelf erg veel zin om het verkoop/advies niveau in de winkel nog verder omhoog te brengen. Iets waar jij ons hopelijk in de toekomst nog vaak bij gaat helpen. Je bent klein van stuk maar groots in daden!

Eigenaren van De Jongens - Hoogeveen


“De retail training van Judith aan het winkelpersoneel van CR was vakkundig en enthousiast. De training was boeiend en interactief wat resulteerde in een dynamische zondagochtend. Judith kwam met (voor de hand liggende, maar die je toch snel vergeet) tips om de verkoop naar een beter niveau te leiden. Ook zorgde zij voor veel beweging en “meedoen” tijdens de training waardoor de aandacht niet verslapt. Al met al een interessante training met (stiekem) heel wat leer momenten”

Founder - Colourful Rebel


“Judith heeft de deelnemers op een zeer professionele en humoristische wijze tot verandering aangezet. Ze weet een vertrouwde sfeer te creëren, is uiterst respectvol in haar feedback waardoor er een grote openheid ontstond bij de deelnemers in het geven en ontvangen van feedback. Samenwerken met Judith wordt daarmee een feestje, topkwaliteit gecombineerd met humor”.

Programma Manager - Royal BAM Group


Instagram