Retail en Verkoop Training

Tijdens dit retail programma gaan we vanuit uw bedrijfscultuur tips en trucs aanreiken die tot nieuwe inzichten leiden op het gebied van service, communicatie en gedrag. We creëren een interne service taal die universeel en consistent merkbaar en hoorbaar zal zijn voor de klant. Service en communicatie, deze twee peilers zijn leidend in hoe we ons tegenwoordig als manager of verkoper moeten, kunnen en willen onderscheiden. 

Vertrouwen
Iedere goede klantrelatie is gebaseerd op vertrouwen. Vertrouwen begint bij oprechtheid en eerlijkheid. Het écht luisteren en horen wat de klant zegt en daar op anticiperen. Zodra de verbinding is gemaakt, geeft u vervolgens invulling aan de relatie. De klant wil uitgedaagd worden, voor de 'verwachte' aankoop kan hij ook online terecht, voor persoonlijke serviceverlening en aandacht komt hij naar uw winkel of bedrijf. Dit is de uitgelezen kans om de klant een bijzondere en memorabele beleving te kunnen bieden en de verwachting te overstijgen. 

Empathie
Verplaatst het personeel  zich in de klant, hoe wordt er contact gemaakt, welke houding neemt de verkoper aan, welke vragen worden er gesteld om de behoefte te achterhalen en welke kennis wordt er gedeeld? Hoe gaat het personeel om met klachten? Deze facetten van de ‘customer journey’ op een natuurlijke, oprechte en leuke manier verlopen kan je een verkoop aannemen. Door op de juiste manier het gesprek te leiden, de verkoop op een juiste manier stuurt help je de klant door een samenvattende opsomming de aankoop af te ronden.

Fysieke trainingen
Tijdens de fysieke trainingen (instore of in de Training Retail Academy) zullen onze modulaire trainingsonderdelen op een inspirerende, leuke, uitdagende en effectieve manier getraind worden. Training Retail zet uw personeel 'AAN'.

Retail & Sales Programma:
"First rate (store) experience"

R - Recognize
E - Enable conversation
T - Take the lead
A - Ask
I  - Inspire
L - Let it happen

Tijdsduur:
Dit programma kan in overleg in 2, 3 of maximaal 4 dagen gegeven worden. De groepsgrootte bedraagt maximaal 10 deelnemers. Niveau: Startend, gemiddeld of gevorderd kennisniveau.