Onze trainingen zijn ontwikkeld voor zowel grote als kleine organisaties in verschillende branches binnen de retail en het MKB.
Jouw personeel wordt op gedrag, communicatie en verkoopvaardigheden getraind om aan de hoge verwachtingen van klanten te kunnen voldoen. Beïnvloed de experience van jouw klanten en medewerkers positief. Om in de fysieke winkels/horeca/automotive het verschil te maken geven vooral empathie, eerlijkheid, authenticiteit, kennis van zaken, humor en flexibiliteit de doorslag. Enthousiast en betrokken personeel maakt de customer experience memorabel.
Tijdens dit retail programma gaan we vanuit jouw bedrijfscultuur en reiken we tips en trucs aan die tot nieuwe inzichten leiden op het gebied van service, communicatie en gedrag. We creëren een interne service taal die universeel en consistent merkbaar en hoorbaar zal zijn voor de klant. Service en communicatie; deze twee peilers zijn leidend in hoe we ons tegenwoordig als manager of verkoper moeten, kunnen en willen onderscheiden.
Iedere goede klantrelatie is gebaseerd op vertrouwen. Vertrouwen begint bij oprechtheid en eerlijkheid. Het écht luisteren en horen wat de klant zegt en daar op anticiperen. Zodra de verbinding is gemaakt, geeft je vervolgens invulling aan de relatie. De klant wil uitgedaagd worden, voor de ‘verwachte’ aankoop kan hij ook online terecht, voor persoonlijke serviceverlening en aandacht komt hij naar jouw winkel of bedrijf. Dit is de uitgelezen kans om klanten een bijzondere en memorabele beleving te kunnen bieden en de verwachting te overstijgen.
Tijdens onze fysieke trainingen (instore of in de Training Retail Academy) zullen onze modulaire trainingsonderdelen op een inspirerende, leuke, uitdagende en effectieve manier getraind worden. Training Retail zet jouuw personeel ‘AAN’.
Dit programma kan in overleg in 2, 3 of 4 dagen gegeven worden. De groepsgrootte bedraagt 10 deelnemers. Niveau: Startend, gemiddeld of gevorderd kennisniveau.
Verplaatst jouw personeel zich in de klant, hoe wordt er contact gemaakt, welke houding neemt de verkoper aan, welke vragen worden er gesteld om de behoefte te achterhalen en welke kennis wordt er gedeeld? Hoe gaat jouw personeel om met klachten? Deze facetten van de ‘customer journey’ op een natuurlijke, oprechte en leuke manier laten verlopen zet aan tot meer verkopen. We leren om op de juiste manier het gesprek te leiden, de verkoop op een juiste manier te sturen en hoe je klanten uiteindelijk helpt om te kopen.
“First rate (store) experience”
R – Recognize
E – Enable conversation
T – Take the lead
A – Ask
I – Inspire
L – Let it happen